Älska Joe Kapp säger att slagsmål bara verkar

11 May

kärleksfull Joe Kapp säger att slagsmål bara verkar

Fotboll är ett barnkalas spel, uppfann för att ge en massa människor en massa kul. Den minut en spelare förlorar ur sikte det faktum, han är i trubbel. Liksom Minnesota Vikings i Super Bowl. Vi glömde vi skulle åtnjuter oss där ute. Vi glömde att det var ett barnkalas spel, och vi i likvidation spelar i en tall skog. Varje gång jag tittade upp kunde jag se de röda trädstammar framför mig och på toppen av mig och runt omkring mig. Vi stanna inte löst och ha kul, i den traditionella Viking sätt-och vi spelade en dålig match och de spelade en stor.

Genom att ha kul menar jag inte goosing varandra och berätta smutsiga skämt i huddle-men lite manlig humor skadar inte heller. Jag menar gör ditt absolut bästa och njuta av det, för om du gör ditt bästa du kommer att njuta av det. Och om du gör ditt bästa, då vinna är inte så viktigt. En fotboll är inte rund, och du behöver inte alltid har kontroll över om du vinner eller förlorar, men du har kontroll över din egen insats och ditt eget sinne. Om du kan få tillräckligt ballplayers på din egen klubb tänka på detta sätt, kan du vinna något.

Jag har inte missat många fotbollsmatcher i mitt liv, gå hela vägen tillbaka till gymnasiet, som de flesta proffsen har jag spelat med brutna revben och en punkterad lunga och en sönderriven knä och separerade axel och ett halvdussin andra skador, och jag har heller aldrig missat en postgame parti. Jag har aldrig missat det roliga. Jag har känt spelare som får lite skada och rusa iväg till sjukhuset och inte göra partiet. Bull! Inte jag. Jag missade aldrig en och jag har aldrig för avsikt att missa en. Du spelar ute tillsammans och du vinner eller förlorar tillsammans och du är alla inblandade i detta arbete tillsammans och efter matchen ska du fest tillsammans.

Naturligtvis finns det vissa spelare som kommer att berätta att jag aldrig missar en fest, tid, och om de vill sprida det propaganda, det är okej med mig, mest för att det är sant. Jag visade även upp vid den årliga banketten i Fellowship of Christian idrottare i år, på deras inbjudan. Först trodde jag några fruktansvärt misstag hade gjorts. Visst är jag en kristen idrottsman, även om jag inte precis känd för min fromhet. Jag var lite orolig tills jag såg Bobby Layne, fd quarterback och sedan kände jag mig som jag tillhörde. Och när jag såg Dick Butkus, andades jag verkligen lättare. Jag gick fram till honom och jag sa: Vems biljett stal du att få i? och han sa: Varför går du inte över i hörnet och lämna oss människor ifred? Ömsesidig respekt, det är vad vi har. När folk frågar mig om Butkus är den bästa baklinjespelare jag har inför, kommer jag inte svara på. Jag hatar att peka ut enskilda motståndare. I pro spelet, de är alla bra. Jag kommer inte ens rösta för en all-motståndare team. Jag rippa röstsedlar upp. De är alla bra. Jag slår vad om att du en cigarr som du inte kan namnge en dålig fotbollsspelare i pro boll. Du förlorar!

Jag är medveten om min egen rykte och jag njuta av det. Jag har blivit kallad en halv av en kollision letar efter andra. De adjektiv du brukar läsa om mig är unstylish, brutal, obeveklig och ibland dumma. (Det är när vi förlorar, . Stor geni när vi vinner, jag är en) Människor tar en titt på de ärr på mitt ansikte, och de antar att jag tillbringar större delen av min off-timmars stryker omkring och letar efter slagsmål när Sanningen är att striderna är stryker omkring och letar efter mig, och ibland hitta mig. Jag tänker på mig själv som en mild, lättroad, fredlig person, men du kan vara alla dessa saker och ändå få i slagsmål, speciellt om du inte tillbaka, och jag försöker att inte. Du kommer inte se mig köra out of bounds att undvika lite fysisk kontakt med en baklinjespelare, och du kommer inte se mig krypa ut genom fönstret när någon vill trassla. Så jag har varit kända för att få i en tillfällig tête-à-tête.

Kanske detta går tillbaka till min Chicano barndom och machismo. Machismo betyder manlighet, en vilja att agera som en man, och om ett barn inte har machismo i mångspråkiga kvarter i San Fernando och Salinas dalar i Kalifornien, där jag växte upp, han hade det tufft. När jag var liten såg jag killar ligga i sitt eget blod i hörnet av Mission Boulevard och Hollister Street i San Fernando. Ibland mexikanerna skulle bekämpa Anglos, ibland skulle det vara mexikaner och svarta från Pacoima. De hade gängbråk går hela tiden och även en och annan shoot-out eller knifing.

När vi flyttade till Salinas i Kalifornien sallad bältet, bodde vi i ett bostadsprojekt med plockare, Okies, Arkies, svarta och vita och bruna och purpur. I femte klass ett större barn kallade mig en smutsig mexikansk, och först jag inte utmana honom. Men när jag kom hem jag grubblade på vad han hade sagt. Min känsla för rättvisa var rasande. Min mor, Florens Garcia Kapp är mexikansk-amerikansk, men min far är tysk härkomst, och därför i värsta fall kan jag bara vara hälften av vad den där ungen hade ringt mig. Så jag gick tillbaka och fann honom och verkligen whaled honom. Jag vann inte kampen, men jag fick i några slickar. Det var machismo, inte backa ner, agerar som en man. Jag tror att jag brutit mot koden för machismo endast en gång: i sjunde klass,Ray Ban Aviators Sale, när två killar tog min basket och rullade ner för backen. Jag borde ha whaled dem också, men en av dem var Bob Sartwell, den bästa idrottsman i Salinas, sex meter hög och 180 pounds, och jag fegade ur. Jag har aldrig backat sedan. På den torra, dammiga basketplan i Salinas, skulle jag se mig omkring och säger till mig själv: Ja, om jag ska vinna det här spelet jag ska är måste sparka någons rumpa! Det var värdefull utbildning för NFL fotboll.

Jag gick till University of California i ett idrottsstipendium, mest för min basket, men om du aldrig har hört talas om mig i detta sammanhang, kan du ursäktad. Jag kom på Cal under felaktiga intrycket att jag var den hetaste idrottsman i stan, men jag var snabbt berövad. De storstadens idrottare hade flyttar jag aldrig trott. I fotboll var du tvungen att spela båda hållen på den tiden och jag började på quarterback i recentior fotbollslag. Tränarna inte vet var du ska spela mig på försvar, så jag spelade hörn. Mot UCLA Frosh lag jag var tvungen att täcka ett pass stoppare som var en stjärna häcklöpare,Oakley. Jag spelade honom cirka 18 meter djupt och ändå han fångade tre touchdown passerar över mitt huvud och UCLA slog oss 32-0. Jag var aldrig så förnedrad i hela mitt liv. Vi fick inte en enda punkt på brott och jag lät dem har tre touchdowns under mitt huvud! Jag var redo att sluta fotboll, men tränaren talade mig ur det. Han lät mig spela utanför baklinjespelare i sista matchen mot Stanford och min brist på talang visade inte upp så påfallande där.

Cal gick igenom några tuffa tider på den tiden. The Golden Bears hade inte vunnit en Pacific Coast Conference titel i år. I mitt andra år vann vi tre fotbollsmatcher,Fake Oakley Sunglasses, och i mitt första år vann vi två mindre än det. Vid tiden mitt sista år kom runt vi klassas som humpties, och vi öppnade säsongen genom att förlora College of the Pacific, med Dick bas, och sedan till Michigan State. Halvback Jack Hart och jag var co-kaptener och vi satt ner för en liten prat efter att andra raka förlust. Det här är det, man, Jack sa. Vi är antingen ska stänga runt just nu eller vi ska ha ett år som de två sista.
Related articles:

Leave a Reply

