Etik CAIR EEOC problem mot Abercrombie Fitch

28 Apr

Etik CAIR EEOC problem mot Abercrombie Fitch

Etik CAIR EEOC ripa mot Abercrombie Fitch

Det är både en tillgång och skuld av Internet ger en fullständig kan överföras till så många så snabbt. Det bristande kontroll gör den till en av de sista gränserna för den fria marknaden, Installera handel, men också kommer att marknadsföra i idéer. A är en organisation. Totalt, Vad är en organisation? Kan enkelt rättslig fiktion. En fil låda någon gång, som enligt den lag som en juridisk person skild från sina medlemmar. Anledningen företag får bort med tanke på alla de otäcka metoder som tjänar dem deras dåliga rykte är att de har en speciell relation med den stat där de utbyter rättsligt skydd för skatter och efterlevnad. Deras besökare njuta bokstavligen Begränsad juridiskt ansvar vilket innebär att de inte är helt i uppdrag av de skador som orsakats av deras beslut. Det är själva innebörden av fascismen, maskopi Den information som presenteras framgång kapitalismen med den rättsliga immunitet statism. I ett nötskal, samtyckte de om din enligt lagen, så jag ser ingen etisk problem med att hålla dem till det.

Ändå Om klagomålet var mot människor jag skulle fortfarande sidan med arbetsgivaren. Inte har First Amendment rättigheter på privat egendom, eftersom fastighetsägaren alltid förbehåller sig rätten att be dig att lämna. Men en avstod fullständiga naturliga rättigheter när de kom i säng med federala. Jag hävdar fortfarande att marknaden aktivism är mer lämplig metod för att råda bot klagomål med företag, men jag dra ut min moraliska invändningar mot CAIRs klagomål.

Låt beging lära fallet själv. Förra helgen, Hani Khan, som fick sparken för att ha vägrat att ta av sig islamiska huvudduken, anses på Fox Vänner med CAIR-SFBA metoder och Outreach direktör Zahra Billoo. Även om jag inte var inbjuden på programmet hade jag en unik möjlighet att gå med dem till studion för att se sändningen, och lära de inblandade.

Fox Vänner fokuserade på dödshot riktas mot Hani efter inlämnandet av klagomålet mot A faktiskt hon dök upp i figuren, för att täcka sitt ansikte, på produkten. Ja, både bokstäver verkligt stöd, slutade förväntningar på din partner onda hat, Inklusive skadliga språk, upp skickas både till Hani och till CAIR kontoret. De vänder nämna ringer, False påstående och konspirationsteori teori. Återkalla hennes arbete visum och newsrecords medborgarskap, arrestera henne på mässan när de lämnar Fitch och deportera henne tillbaka till muslin [sic] Mark genast. Det bästa jag kan räkna är han en aktivist advokat som förde en rättegång laddning regissören George W. Bush och andra viner med delaktighet i 9/11 attackerna, och en annan utmanande stödberättigande Obama att bli president. Men han är fortfarande utrustad med huvudet, att jag vet. CAIR har bett FBI att checka in i detta, och eventuella mailer som gjorde anspelningar av misshandel. Den sätter dig i samma moraliska klingande terroristerna vi alla fördömer. Är en vanlig känsla jag läste i kommentarer och artiklar över webbaserade. (Tyvärr hör jag också detta från muslimer couseling för det amerikanska systemet från mina frihetliga åsikter.) Vad John och andra don inser är att Ms Billoo, Hani Khan och jag alla födda i. Det finns inget hem eller land i Mellanöstern för oss återkomma, och vi har ingen koppling,Ray Ban Sunglasses, eller krav på tillstånd muslimska majoriteten länder. Dessa fanatiker måste komma till rätta med nästan överallt mycket muslimer är helt Yank Som också. Där vi är födda här. Där var vi upp här. Vi karriärer, spela och betala skatt intäkter här,Cheap Ray Ban Sunglasses. Och vi har så mycket till detta land som de gör. Det är de som hyllar en anti frihet tro, och om de kan leva i fred med sina grannar är de som bör lämna.

Anti muslimska Brain Trust har låst in berättelsen som riktiga intelligenta parasiter.

Michael Savage hävdar att Hani är en CAIR anläggning som sökte jobbet just att stämma dina pengar kan köpa, men han gör några stora sakfel i hans berättar om sagan. Medlemsstater som CAIR vann 50 miljoner dollar i 2004 i ett liknande fall. 2004 års fall var en grupptalan avseende avslag sökande och anställda som drabbats av en förmånsbehandling vita. Ingenting rör muslimer. Ingenting relaterade CAIR. Han är svårt att förstå det med 2008 fall av Samantha Elauf, som inte var anställd tillskrevs hennes huvudduk. Tanken att en enskild anställning klagomål skulle resultera i en $ 50 miljarder dollar uppgörelse är bara skrattretande. Men mer skrattretande är tanken att Hani är en så Savage kallar henne. Både vänner och kunder har uttryckt förvirring och ogillande av hennes avbokningar. Verkar som betydande arbete, Extremt sedan CAIR redan har Samantha Elauf ärendet öppet.

Pamela Geller hävdar också tills detta var en uppsättning upp. Som bevis hon sajter den uppenbara motsättningen mellan en Orlando flicka arbetar på en som i princip säljer sex appeal. Vilka frånvarande från detta argument är att Hani inte var arbetar på en ett syfte. Hon var försörja på A ägda Hollister Co som är en mer blygsam utlöpare riktad mot din barndom åldern konsumenter. På toppen av det, fungerade hon i lagret. I kommentarerna hennes läsare hävdar att utgå från dödshot är en uppsättning upp också. Även om jag tror att jag redan dämpat att myt, som lönsamt att sälja. personligen fått hot från Pamela Geller läsare, jag försäkrar du definitivt fullt kapabel.

Dessa anklagelser uppgår till endast en agenda att demonisera någon muslim som kräver lika behandling och lika rättigheter med andra amerikaner. Är faktiskt strategi mot muslimska Brain Trust. Genom att hävda att muslimer syftar till att förstöra Amerika med ämnesomsättningen i sig, antar de lönsamt skyldiga någon amerikansk muslim som vågar försvara sig. Själva handlingen att uppleva och njuta av friheten av landet jag föddes i blir en anti-amerikansk knep i sitt sinne, när extravaganta inte mer oamerikanskt tro existerar än deras. Tanken att någon är mer skyldig och förtjänar mindre frihet som de är andra. De är leverantörerna av samma avhumanisering som är förutsättningen för varje folkmordet i historien.

Tack och lov att de representerar inte majoriteten svaren Hani och CAIR har fått. I själva verket dupliken, både från media och från utskick har varit mycket anhängare.

En kristen och jag respekterar alla religioner och jag ville bara att ta tid att säga att jag tror att det som hände dig är löjligt jag heller aldrig kommer att handla där igen och berätta för alla i min krets av vänner om denna historia. Håll stor och Gud välsigne. Bidrar med artiklar,

Am insjuknade och bestört över att människor fortfarande så rädd och hotad av något de inte vet att de kan vara så små-orienterad. Jag är judendomen och vi varje vän jag har, precis vad som helst deras tro är,

Jag är i ett imponerade stort sätt, inte bara med denna upplysande artikel, utan något som blir alltmer sällsynt i dag – att sätta undan ego och vända en position efter en runda debatt (i pengar som är självmord). Inte säker på att jag väl även kanske kunnat göra det så snabbt, bra gjort. Förhoppningsvis Du närmar dig skriva för en större nyheter utlopp.

Vänligen acceptera mina ursäkter för hårdhet i mina svar på första artikeln – det mest kom från missmod jag känner när jag ser alla Pamela Geller, Michael Savage och andra muslimska typer hater gå efter CAIR och alla försök muslimer göra för att stå upp för sig själva – bara för att se andra muslimer med i kören av domar.

Jag säger inte bara för att CAIR är en muslimsk org bör vi inte eller kan inte kritisera det, men att vi måste se utmaningen ibland och välja klokt när man kritisera eller stödja.

Salaams, verkligen haft båda artiklarna. Jag tror att du har mycket att säga för båda positionerna. Ibland tror jag att CAIR kan gå lite överbord med en hel del av de frågor som de går efter, kan du somethings att om de inte fanns att göra det, skulle det inte ske. Kommentarer som de du nämner i artikeln visar varför det blir viktigt för Cair att existera, men också jag tror att det är också viktigt för oss som muslimer att säga vänta, låter Stop plocka våra Spats. Den dag då jag ser en stämningsansökan mot Hooters eller liknande kommer definitivt vara den dagen. Fortsätt med det stora arbetet DAVI.

Salaams ta hänsyn haft båda artiklarna. Jag tror att det finns mycket att säga för båda positionerna. Ibland tror jag att CAIR kan gå lite överbord med några frågor som de går efter, kommer du att hitta somethings som om de inte var där för att göra det, skulle det inte ske. Kommentarer som de du nämner i artikeln visar varför det kommer att behövas för Cair att existera,Ray Ban Sunglasses, men ändå tycker jag att det är viktigt för oss som muslimer att säga vänta, stopp kan plocka vår kamp. Den dag då jag ser en stämningsansökan mot Hooters eller liknande kommer definitivt vara den dagen. Fortsätt med det stora arbetet DAVI.
Related articles:

Leave a Reply

